REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO LEONIAFORKIDS.PL

Niniejszy Regulamin określa ogólne zasady zawierania i realizacji Umów sprzedaży na odległość w ramach sklepu internetowego leoniaforkids.pl, oraz świadczenia Usług drogą elektroniczną w tym sklepie. 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

I.POSTANOWIENIA WSTĘPNE, KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ 

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne zasady zawierania i realizacji Umów na odległość pomiędzy Klientami a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzonego pod adresem: leoniaforkids.pl, prowadzonego przez Anitę Kałużyńską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Anita Kałużyńska w Krakowie.
  2. Niniejszy Regulamin reguluje ponadto zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w Sklepie Internetowym.
  3. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest za pośrednictwem: 
    1. poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Drukarska 1/33, 30-348 Kraków;
    2. poczty elektronicznej (e-mail) pod adresem: leoniazkrainynaj.contact@gmail.com;
    3. numeru telefonu: +48 884 662 804;
    4. formularza kontaktowego dostępnego na stronach internetowych Sklepu;
  4. Zapisy niniejszego Regulaminu odnoszące się do Konsumenta obejmują swoim zakresem również Przedsiębiorcę korzystającego z praw przysługujących konsumentowi, o ile w treści Regulaminu nie wskazano inaczej.  

II.DEFINICJE

1. Pojęcia pisane w Regulaminie dużą literą oznaczają:  

  1. Dni robocze –  dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  2. Klient – każda osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych; osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą; osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną; składająca Zamówienie w Sklepie Internetowym bądź korzystająca z udostępnianych w nim Usług – w tym zapoznająca się z treściami w nim prezentowanymi; 
  3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93 ze zm.);
  4. Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego bądź Przedsiębiorcą korzystającym z praw przysługujących konsumentowi. Jeśli wyraźnie nie wskazano inaczej, zapisy Regulaminu odnoszące się do Konsumenta obejmują swoim zakresem również Przedsiębiorcę korzystającego z praw przysługujących konsumentowi (zgodnie z definicją poniżej);
  5. Polityka prywatności – dostępny w Sklepie internetowym odrębny dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę, jak również wykorzystania plików cookies; 
  6. Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi – osoba fizyczna będąca Klientem zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która korzysta z praw przysługujących konsumentom na gruncie Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta;
  7. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu Cywilnego, z wyłączeniem Przedsiębiorcy korzystającego z praw przysługujących konsumentowi;
  8. Produkt – towar prezentowany przez Sprzedawcę w witrynie Sklepu wraz z jego opisem;
  9. Regulamin – niniejszy regulamin;
  10. RODO- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
  11. Sklep/Sklep Internetowy – prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy pod adresem: leoniaforkids.pl; 
  12. Sprzedawca –  Anita Kałużyńska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Anita Kałużyńska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, pod adresem: ul. Drukarska 1/33, 30-348 Kraków, NIP: 8652477637, REGON: 522272645;
  13. Strony/Strony Umowy – Klient oraz Sprzedawca łącznie; 
  14. Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
  15. Umowa sprzedaży/Umowa – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Dodatkowo, jeśli w Regulaminie nie wskazano wyraźnie inaczej przez pojęcie Umowy rozumie się również Umowę w zakresie świadczenia przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Usług dostępnych w Sklepie;
  16. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  17. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 ze zm.);r. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych-  ustawa z dnia 4 lutego 1994 s.Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 ze zm.); r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  18. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające jego główne elementy.

2. Sprzedawca może wprowadzać definicje innych pojęć również bezpośrednio w treści Regulaminu.   

III. WYMAGANIA TECHNICZNE, ZASADY KORZYSTANIA ZE STRONY, BEZPIECZEŃSTWO 

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez Klienta następujących minimalnych wymagań technicznych:
    1. posiadanie urządzenia końcowego (komputer lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu;
    2. dostęp do aktywnej poczty elektronicznej (e-mail);
    3. dostęp do przeglądarki internetowej w najnowszej wersji (chyba że na stronach Sklepu wskazano inaczej);
    4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript;
    5. posiadanie programu do odczytu plików w formacie PDF.
  2. Dodatkowo w celu korzystania z niektórych Usług, lub funkcjonalności Sklepu lub korzystania z nich w pełny sposób, konieczna może być właściwa konfiguracja urządzenia oraz wyrażenie zgody na dostęp do usług lokalizacji w przeglądarce internetowej i/lub urządzeniu, z którego Klient korzysta, oraz zapewnienie dostępu przeglądarki do tych usług, zgodnie z informacją prezentowaną w Sklepie. 
  3. Korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną dostępnych w Sklepie Internetowym może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania czy pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. Każdy Klient, by uniknąć ww. ryzyka i zagrożeń powinien stosować właściwe środki techniczne minimalizujące te ryzyka np.  programy antywirusowe czy zaporę sieciową typu firewall. 
  4. Sprzedawca korzysta w Sklepie z plików ,,cookies”, których stosowanie ma na celu w szczególności zapewnienie poprawnego działania stron internetowych Sklepu czy dostarczenie Usług. Zasady wykorzystania plików ,,cookies” wraz z określeniem celów ich wykorzystania zostały określone w Polityce Prywatności.  
  5. Klient korzystając ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest w szczególności do: 
    1. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, zasadami dobrych obyczajów oraz w sposób niezagrażający dobrom osobistym Sprzedawcy, jakichkolwiek osób lub podmiotów trzecich bądź innym prawom oraz uzasadnionemu interesowi Sprzedawcy;
    2. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym jedynie w zakresie własnego użytku osobistego
    3. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
    4. korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń.  

SPRZEDAŻ IV.SKŁADANIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. W Sklepie prezentowane są informacje o Produktach, m.in. ich opisy, parametry techniczne i użytkowe, jak również ich ceny. Informacje, o których mowa w zdaniu poprzednim oraz inne treści dostępne w Sklepie Internetowym, o ile nie wskazano wyraźnie inaczej, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. 
  2. Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad/zgodne z Umową. 
  3. Wszystkie Produkty zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  4. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
  5. Klient może złożyć Zamówienie bezpośrednio w Sklepie Internetowym, z wykorzystaniem jego infrastruktury (formularz Zamówienia) – zgodnie z zapisami poniżej.
  6. W celu złożenia Zamówienia z wykorzystaniem formularza Zamówienia – Klient kieruje się komunikatami wyświetlanymi w Sklepie, finalizując Zamówienie przyciskiem potwierdzenia z obowiązkiem zapłaty lub innym równoważnym. 
  7. Zamówienie złożone przez Klienta w Sklepie Internetowymzostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej. Zamówienie stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów wskazanych w Zamówieniu. 
  8. Oferta Klienta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta. Z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
  9. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcą korzystającemu z praw przysługujących konsumentowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na podany przez Klienta adres – według swojego wyboru.
  10. Umowa zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
  11. W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami, Sprzedawca może wskazać odrębne zasady składania oraz realizacji Zamówień.   

V.CENY I METODY PŁATNOŚCI 

  1. Ceny Produktów w Sklepie podawane są w złotych polskich.  
  2. Ceny prezentowane w Sklepie zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty (o ile konieczność ich uiszczenia wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego). 
  3. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami, Sprzedawca może posługiwać się cenami netto. W takim przypadku do ceny netto, Przedsiębiorca musi każdorazowo doliczyć podatek od towarów i usług (VAT) według obowiązującej stawki.
  4. Ceny Produktów prezentowane w Sklepie nie zawierają kosztów dostawy Produktu obciążających Klienta zgodnie z niniejszym Regulaminem. 
  5. Klient może wybrać następujące metody płatności:
    1. płatność elektroniczna z wykorzystaniem infrastruktury zewnętrznych operatorów płatności (zgodnie z informacjami w Sklepie). W przypadku wyboru tej formy płatności, realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu do Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz uzyskaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta. Natomiast wysyłka Produktu do Klienta jest dokonywana po skompletowaniu Zamówienia;
    2. przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy. W przypadku wyboru tej formy płatności realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu do Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy. Natomiast wysyłka Produktu do Klienta jest dokonywana po skompletowaniu Zamówienia. W przypadku tej formy zapłaty, Sprzedawca może przekazać Klientowi jeszcze przed dokonaniem płatności odpowiedni dokument związany z rozliczeniem, w tym fakturę proforma czy fakturę zaliczkową – zgodnie z informacjami w Sklepie;
    3. płatność z wykorzystaniem mechanizmu płatności odroczonej zewnętrznego operatora (zgodnie z informacją w Sklepie). W przypadku wyboru tej formy płatności realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po uzyskaniu przez Sprzedawcę płatności za Zamówienie od operatora tej formy płatności. Natomiast wysyłka Produktu do Klienta jest dokonywana po skompletowaniu Zamówienia;
  6.  Dostępne do wyboru przez Klienta sposoby zapłaty mogą być uzależnione od wybranej przez Klienta formy dostawy Produktu, o czym Sprzedawca będzie informował w Sklepie. 
  7. Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu obejmujący Zamówione Produkty w formie papierowej wraz z dostawą Produktów.
  8. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o terminie zapłaty za Zamówienie. 
  9. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, Sprzedawca może wezwać Klienta do zapłaty wyznaczając mu dodatkowy termin do takiej zapłaty i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego. Odstąpienie od Umowy jest równoznaczne z anulowaniem oraz brakiem realizacji Zamówienia. 

VI.REALIZACJA ZAMÓWIENIA – DOSTAWA

  1. Dostawa Produktów jest ograniczona terytorialnie do Rzeczypospolitej Polskiej.  W zależności od miejsca dostawy dostępne mogą być różne formy oraz koszty dostawy – zgodnie z informacją w Sklepie internetowym.
  2. Dostawa jest realizowana w formie wybranej przez Klienta oraz na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  3. Sprzedawca udostępnia Klientowi możliwość wyboru następujących form dostawy zamówionych Produktów: 
    1. przesyłka kurierska; 
    2. dostawa do Paczkomatu;
    3. odbiór osobisty z punktu odbioru Sprzedawcy (wskazanego przez Sprzedawcę) – po wcześniejszym ustaleniu jego terminu, miejsca oraz zasad ze Sprzedawcą. W przypadku tej formy dostawy Klient jest proszony o skontaktowanie się ze Sprzedawcą przed złożeniem Zamówienia;
    4. dostawa do automatu paczkowego lub podobnej infrastruktury zgodnie z informacją wskazaną w Sklepie.
  4.  Informacja o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Produktu prezentowana jest Sklepie.
  5. Jeśli w Sklepie nie wskazano wyraźnie inaczej, termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z zasadami wskazanymi w niniejszym Regulaminie. 
  6. Jeżeli dla Produktów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
  7. Sprzedawca może (w tym okazjonalnie bądź czasowo) wprowadzić odrębne zasady czy formy dostaw, w tym przykładowo określić wartość Zamówienia od którego wybrane lub wszystkie formy dostaw mogą być dla Klienta bezpłatne oraz ich zasady. Informacje takie prezentowane są na stronach Sklepu Internetowego. 

USŁUGI VII.USŁUGI – POSTANOWIENIA OGÓLNE, DOSTĘPNE USŁUGI 

  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie przez Klienta z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. 
  2. Główną Usługą oraz funkcjonalnością w Sklepie Internetowym jest udostępnienie możliwości składania Zamówienia z wykorzystaniem interaktywnego formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie. Usługa polegająca na udostępnieniu interaktywnego formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie jest świadczona przez czas określony – do momentu wysłania przez Klienta Zamówienia z wykorzystaniem tego formularza (skorzystania z formularza). 
  3. Klient Sklepu ma możliwość przeglądania i wyszukiwania treści dostępnych na jego stronach. Treści takie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, chyba że wyraźnie wskazano inaczej. 
  4. Usługa polegająca na przeglądaniu i wyszukiwaniu treści jest świadczona na rzecz Klienta przez czas określony – do momentu zamknięcia przez Klienta strony internetowej Sklepu. 
  5. Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronach Sklepu Internetowego wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta z wykorzystaniem formularza.
  6. Formularz kontaktowy nie stanowi środka komunikacji online w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt. 3a Ustawy o prawach konsumenta.
  7. W przypadku gdyby realizowane w ramach świadczonych przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym Usługi mogły zostać zakwalifikowane jako dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, zastosowanie do nich znajdują odpowiednie regulujące je przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  8. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

VIII.ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUG ORAZ ICH ZAWIESZENIE

  1. W stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą Sprzedawca ma prawo do zawieszenia świadczenia Usług, ze skutkiem natychmiastowym, w szczególności w przypadku powzięcia wątpliwości co do poprawności czy kompletności podanych przez takiego Klienta danych, jak również w przypadku:
    1. naruszenia przez takiego Klienta Regulaminu, przepisów obowiązującego prawa lub zasady dobrych obyczajów;
    2. gdy działania lub zaniechania Klienta wpływają negatywnie na dobre imię Sprzedawcy lub w inny sposób szkodzą Sprzedawcy.
  2. Sprzedawca ma prawo do zawieszenia świadczenia Usług lub rozwiązania umowy o świadczenie Usług dostępnych w Sklepie Internetowym, również w stosunku do Klientów niebędących Przedsiębiorcami, w sytuacjach wskazanych w ppkt. 1 powyżej, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem terminu do zaprzestania naruszeń. 
  3. Sprzedawca może również rozwiązać Umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia w następujących przypadkach:
    1. w przypadku zmian w zakresie świadczonych w Sklepie Internetowym Usług, w tym w przypadku zmiany wymogów technicznych niezbędnych do korzystania ze Sklepu Internetowego czy poszczególnych Usług, jak również zmian polegających na zakończeniu prowadzenia Sklepu, świadczenia danej Usługi, jej zmianie czy też wprowadzeniu nowych Usług czy funkcjonalności, jak również konieczności usprawnienia Usług, funkcjonalności lub działania Sklepu Internetowego, zapobieganie nadużyciom oraz konieczności spowodowanej względami bezpieczeństwa;  
    2. przypadku zmian w przepisach powszechnie obowiązującego prawa oraz ich interpretacji/wykładni;
    3. w przypadku wydania decyzji, orzeczenia lub innego podobnego aktu przez sądy, organy lub innego typu instytucje mające wpływ na zapisy świadczone Usługi czy też prawa i obowiązki Stron, jak również nałożenie określonych obowiązków przez takie sądy, urzędy czy innego typu instytucje;
  4. Wezwanie, o którym mowa w ppkt. 2 powyżej, jak również informacje o zawieszeniu świadczenia Usług lub ich wypowiedzenia, kierowane mogą być do Klienta droga elektroniczną, w tym za pomocą komunikatów w Sklepie.

ODSTĄPIENIE, REKLAMACJE, POZASĄDOWE SPOSOBY ZAKOŃCZENIA SPORÓW I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

IX. ODSTĄPIENIE OD UMOWY 

  1. Uprawnienie do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od zawartej Umowy sprzedaży oraz Umowy o świadczenie Usług bez podania przyczyny przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w terminie 14 dni na podstawie Ustawy o prawach konsumenta. 
  2. Do zachowania ww. terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. Klient może sformułować oświadczenie o odstąpieniu od umowy samodzielnie bądź skorzystać z wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę.
  4. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia, z zastrzeżeniem dalszych zapisów art. 28 Ustawy o prawach konsumenta, w tym dotyczących Umów obejmujących wiele towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach.
  5. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta drogą elektroniczną prześle potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, jest wyłączone m.in. w odniesieniu do umów:
    1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    3. w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
    4. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, Umowa jest uważana za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. 
  8. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta. Zakupiony Produkt należy zwrócić na adres Sprzedawcy. Klient proszony jest o dokonanie zwrot Produktu na następujący adres: ul. Drukarska 1/33, 30-348 Kraków. 
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami Ustawy o prawach konsumenta.
  10. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
  11. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  12. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
  13. W celu uniknięcia wątpliwości, przez Konsumenta na potrzeby zapisów niniejszego punktu dotyczących konsumenckiego prawa do odstąpienia od Umowy, rozumie się także Przedsiębiorców korzystających z praw przysługujących konsumentowi, do których znajdują zastosowanie powyższe zapisy.

X.REKLAMACJA PRODUKTÓW

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt zgodny z treścią Umowy. 
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą korzystającym z praw przysługujących konsumentowi za brak zgodności Produktu z Umowy na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta. 
  3. W przypadku Umów sprzedaży zawieranych w obrocie z Przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy zostaje wyłączona.
  4. W razie braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży Konsumentowi albo Przedsiębiorcy korzystającemu z praw przysługujących konsumentowi przysługują uprawnienia określone w Ustawie o prawach konsumenta.
  5. Konsument albo Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi, w przypadku realizacji przysługujących mu uprawnień z uwagi na brak zgodności Produktu z Umową, udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Odbiór Produktu następuje na koszt Sprzedawcy. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument albo Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt.
  6. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, Klient może składać w wybranej przez siebie formie, a w szczególności może kierować je na adres Sprzedawcy: ul. Drukarska 1/33, 30-348 Kraków, na adres poczty elektronicznej (e-mail): leoniazkrainynaj.contact@gmail.com, telefonicznie, pod numerem: +48 884 662 804.
  7. Klient proszony jest o dołączenie do reklamowanego Produktu w miarę możliwości jego dowodu zakupu, co może ułatwić i przyspieszyć proces reklamacji. 
  8. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji.
  9. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca poprosi Klienta o jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie.

XI.REKLAMACJA USŁUG 

  1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z jego z Usług lub funkcjonalności – w szczególności w przypadku ich niezgodności z Umową.
  2. Reklamacje takie Klient może składać w wybranej przez siebie formie, a w szczególności może kierować je na adres Sprzedawcy: ul. Drukarska 1/33, 30-348 Kraków, na adres poczty elektronicznej (e-mail): leoniazkrainynaj.contact@gmail.com, telefonicznie, pod numerem: +48 884 662 804. 
  3. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu. 
  4. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca poprosi Klienta o jej uzupełnienie w niezbędnym zakresie.
  5. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta albo Przedsiębiorcę korzystającego z praw przysługujących konsumentowi, ustosunkuje się do niej.

XII.POZASĄDOWE SPOSOBYROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Klient będący Konsumentem posiada możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Konsument m.in.: 
    1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług;
    2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). 
  3.  Szczegółowe informacje dotyczące możliwości korzystania przez Konsumentów z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne u powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz  w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów – w tym na ich stronach internetowych. 
  4. Konsument może również złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE XIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 

Dane osobowe Klientów są zbierane i przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO oraz zgodnie z Polityką Prywatności.

XIV.POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej Sklepu, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydruk lub zapisanie na nośniku w każdym momencie przeglądania zawartości Sklepu Internetowego.
  2. O ile inaczej nie wskazano na stronach Sklepu, wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej, a także do innych treści, a w szczególności do formularzy, logotypów, jak również zdjęć, materiałów wideo, opisów Produktów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu internetowego, Usługi lub ich elementów, w tym w szczególności zdjęć, materiałów wideo, opisów czy innych treści bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów swoich oraz podmiot trzecich, w tym użytkowników stron Sklepu i Klientów.
  4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Przedsiębiorcą, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  6. Sprzedawca może wprowadzać zmiany Regulaminu w następujących przypadkach: zmiany przepisów prawa mające bezpośredni lub pośredni wpływ na treść Regulaminu, nałożenie określonych obowiązków przez organy państwa, usprawnienie działania Sklepu oraz obsługi Klientów, poprawa ochrony prywatności, zapobieganie nadużyciom, względy bezpieczeństwa, zmiany w zakresie świadczonych usług/funkcjonalności/Sklepu, w tym wprowadzanie nowych usług/funkcjonalności, zmiany redakcyjne.
  7. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. 
  8. Zmiany Regulaminu, w stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami mogą być wprowadzane w okresach krótszych niż wskazane w ppkt. powyżej. 
  9. Sprzedawca możezamieszczać na stronach internetowych Sklepu treści reklamowe dotyczących oferowanych usług, jak i towarów i usług osób trzecich, w formach stosowanych w sieci Internet. Korzystanie z takich ofert lub usług nie jest elementem Sklepu, a ich zasady określają odpowiednie podmioty trzecie.
  10. Podział Regulaminu na jednostki redakcyjne ma charakter pomocniczy i nie wpływa na interpretację poszczególnych jego postanowień.
  11. Wyrażenia lub zwroty niezdefiniowane w niniejszym Regulaminie winny być interpretowane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej, a w braku takiej definicji powinny być interpretowane zgodnie ze znaczeniem przypisywanym im w orzecznictwie, doktrynie lub przy uwzględnieniu powszechnie przypisywanego im znaczenia, w szczególności biznesowego i ekonomicznego.
  12. Jeżeli któreś z postanowień niniejszego Regulaminu jest lub stanie się w całości albo w części nieskuteczne (na przykład z powodu zmiany przepisów prawa), nie narusza to skuteczności pozostałych postanowień. 
  13. Jeżeli niniejszy Regulamin występuje w wersji dwu- lub wielojęzycznej, to w razie rozbieżności językowych, wyłącznie wiążąca jest polska wersja językowa Regulaminu.